وبلاگ

آزادکاری کسب و کار

چگونه خودتان را برای ورود به دنیای فریلنسری آماده کنید

چگونه خودتان را برای ورود به دنیای فریلنسری آماده کنید

چگونه خودتان را برای ورود به دنیای فریلنسری آماده کنید

برای آغاز هر شغلی نیاز به آمادگی و فراهم کردن امکانات و مهارت‌های مورد نیاز دارید. برای مثال نمی‌شود که شما مکانیکی خوانده باشید اما به اتاق عمل بروید و جراحی کنید یا نمی‌شود که در فروشندگی مهارت داشته باشید اما معلم شوید همانطور که لازمه‌ی هر کاری آمادگی یافتن برای آن است. شغل آزادکاری نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید از طریق راه‌های زیادی برای ورود به آزادکاری آماده شوید مانند تحصیل کردن در رشته‌ی مربوطه، یادگیری مهارت‌ها به صورت تجربی، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی و ارزیابی بازار کار، پیدا کردن علایق و برترین آرزوی خود، افزایش آمادگی جسمانی یا قدرت بدنی، بالا بردن تمرکز و قدرت حافظه و دیگر موارد که با توجه به کاری که می‌خواهید آغاز کنید باید آن‌ها را دنبال کنید و به تقویت آن‌ها بپردازید.

ما در این مقاله راه‌های آماده کردن خود را برای ورود به دنیای فریلنسری در ۶ طبقه دسته‌بندی کردیم که شامل:

۱- یافتن مهارت‌ها و استعدادها

۲- ارزیابی کردن بازار

۳- فراهم کردن امکانات مورد نیاز

۴- داشتن برنامه‌ریزی

۵- یافتن علایق خود

۶- داشتن یک معلم خوب و آموزش درست

این موارد به شما کمک می‌کند تا آغازی پرانگیزه برای شغل آزادکاری یا همان فریلنسری داشته باشید.

یافتن مهارت خود

۱- در مورد مهارت‌ها و کارهایی که می‌توانید انجام دهید خوب فکر کنید.

هر فردی دارای استعدادها و مهارت‌های مخصوص به خودش است و همین مهارت‌ها هستند که آدم‌ها را از هم متمایز کرده و نیازهای جامعه نسبت به هر شغلی را برطرف می‌کنند. برای مثال شخصی در پرورش گل و گیاه مهارت دارد، شخصی دیگر در فروشندگی، دیگری در نویسندگی و حرفه‌های متفاوت دیگر و هر فرد با توجه به مهارت‌هایش و استعدادهای ذاتی‌ خود شغل مناسب با شخصیتش می‌یابد و از آن طریق کسب درآمد می‌کند. البته باید گفت استعداد ذاتی و مهارت می‌تواند خلاف همدیگر باشند و یا در یک سو قرار بگیرند. برای مثال شخصی استعداد نقاشی دارد و در همان راستا مهارت‌‌های آن را کسب می‌کند. اما شخصی دیگر شاید استعداد نقاشی نداشته باشد اما با تلاش و پشتکار مهارت نقاشی را می‌آموزد و توانایی‌هایش را افزایش می‌دهد. دنیای فریلنسری هم همین طور است یعنی شما می‌توانید در هر زمینه‌‌ای از فریلنسری که بخواهید مهارت کسب کنید و با افزایش سطح خود و تلاش و پشتکار مهارت‌هایتان را روز به روز تقویت کنید. یکی از مهارت‌هایی که در این شغل خیلی کاربردی است و باید به آن توجه کنید مهارت خوب صحبت کردن و اجتماعی بودن است زیرا شما برای دریافت پروژه‌های مربوطه نیاز دارید روابط عمومی خوبی را با کارفرما داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را جذب کنید و از آن‌ها پروژه دریافت کنید.

۲-  بازار را ارزیابی کنید

یکی دیگر از کارهایی که باید قبل از مشغول شدن در هر حرفه‌ای انجام دهید. این است که بازار کار را بسنجید و نیاز حوزه‌‌ای که تصمیم دارید در آن فعالیت کنید را خوب ارزیابی کنید. آزادکاری شغلی است که در سایت‌های مختلف و یا در اپلیکیشن‌‌های متنوع مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و غیره بازار کار خوبی دارد و شما می‌توانید در این مکان‌ها به راحتی پروژه دریافت کرده و مشغول به کار شوید. کار فریلنسری بازار فیزیکی مانند دیگر مشاغل ندارد و با توجه به این موضوع شما برای اینکه بتوانید کار خود را در قالب یک آزادکار آغاز کنید باید به سایت‌های فریلنسری مختلف و اپلیکیشن‌های پر مخاطب مراجعه کنید و در آن‌ها ثبت نام کرده تا بتوانید بازار کار خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید در کدام زمینه از آزادکاری بیشتر می‌توان کسب درآمد داشت تا از آن نقطه آغاز کنید.

فراهم کردن امکانات مورد نیاز

۳- هر آنچه را که برای شروع کار نیاز دارید را آماده کرده و قدم اول را محکم بردارید

مطمئناً لازمه هر شغلی وجود برخی لوازم و ابزار آلات است‌. برای مثال یک نجار ابزارآلاتی مانند چکش میخ و چوب نیاز دارد و یا پزشکی که نیاز به تیغ جراحی، دستگاه فشار، گوشی پزشکی و دیگر موارد دارد یا خیاطی که به وسایلی مانند پارچه، نخ، سوزن، چرخ خیاطی نیاز دارد تا بتواند کارش را انجام دهد. فریلنسری هم مانند همه شغل‌های نام برده شده به ابزارهای خاص خود نیاز دارد و این ابزارها معمولاً شامل یک گوشی هوشمند و یا یک لپ تاپ خوب دارد و نرم افزارهایی که با توجه به حوزه انتخابی شما در فریلنسری باید بر روی گوشی یا لپ‌تاپ‌تان نصب شود. پس قبل از شروع کار خود باید ابزار و برنامه‌های مورد نیاز خود را آماده کرده تا در حین کار دچار مشکل نشوید و بتوانید قدم اول را محکم و استوار بردارید و در کارتان ثابت قدم پیش بروید.

۴- علایق خود را بیابید و آن‌‌ها را دنبال کنید

همیشه و همیشه دنبال کردن آرزوها و علایق جواب می‌دهد. آدم‌های بزرگی مانند رونالدو، استیو جابز، مسی، دارن‌هاردی و بیل گیتس را نگاه کنید که چگونه با دنبال کردن آرزوهایشان از هیچ به همه چیز رسیدند. شما هم برای اینکه بتوانید به راحتی شغل آزادکاری را آغاز کنید و در آن پشتکار داشته باشید باید به سمت علایقتان بروید و آن‌ها را به خوبی شناسایی کنید.

برنامه ریزی

۵- برای خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید

زندگی شما نتیجه نهایی انتخاب‌هایتان خواهد بود و این انتخاب‌های کوچک و بزرگ الانتان نیاز به برنامه‌ریزی دارد. شما برای موفقیت نیاز دارید که از امروز بدانید فردا باید چه کاری انجام دهید تا زندگیتان با نظم و درست به سوی اهدافتان پیش برود. برای رسیدن به اهداف و توسعه عادات جدید ایجاد یک برنامه منظم برای حمایت از اهدافتان ضروری است و هر چه چالش پیش رویتان بزرگتر باشد برنامه‌ی شما نیز باید وسیع‌تر و دربرگیرنده‌تر باشد.

در کتاب اثر مرکب در مورد برنامه‌‌ریزی و اصولش مطالب جالبی بیان شده است برای مثال دارن هاردی می‌نویسد: آیا تا به حال تعجب کرده‌اید از اینکه چرا در اردوگاه‌های نظامی این قدر سخت می‌گیرند؟ با اینکه کارهایی آسان مثل بستن بند کفش، مرتب کردن رختخواب و غیره است ولی آن‌ها سخت می‌گیرند تا هر کس به یک فرد منظم و دقیق تبدیل شود. چنان دقیق هستند که نوجوانان آشفته و بی‌‌نظم در ۸ تا ۱۲ هفته به یک سرباز منظم و با اعتماد به نفس تبدیل می‌شوند. برنامه‌ی روتین آن‌ها چنان به خوبی طراحی شده است که این سربازان جوان می‌توانند به طور غریزی در میان سختترین شرایط با دقت عمل کنند. تنظیم یک برنامه منظم و روزمره شما را برای پیروز شدن در میدان نبرد زندگی آماده می‌کند.

۶- یک معلم داشته باشید

همیشه یک یادگیری خوب وابسته به داشتن یک معلم خوب و آموزش‌های اصولی است. قبل از شروع هر کاری باید آموزش آن را ببینید و از کسی که آن را به شما می‌آموزد پیروی کنید تا بتوانید درست پیش بروید. در سایت آزادکارشو ما نیز می‌توانید این اساتید مجرب و با تجربه را بیابید و با ثبت نام دوره‌های آموزشی بی‌نظیر و فوق‌العاده با کمترین هزینه بیشترین آمادگی را برای ورود به دنیای فریلنسری داشته باشید.

نظر (2)

  1. mousavi

    عالی بود! 😊👌این مقاله رو خوندم. 💼💻 توضیحات مفیدی درباره استعدادها و مهارت‌های لازم برای شروع فریلنسری داشت. 🌟💪 بهم اطمینان داد که هر کسی میتونه با تمرین و تلاش به اهدافش تو این زمینه برسه. 🚀🌈
    💌😍 شما هم باید بخونید و از خودتون شروع کنید! 💥💼

  2. samaneh

    این مقاله برای افرادی که تازه میخوان وارد این حوزه بشن خیلی مفیده و به بسیاری از سوالاتشون پاسخ داده شده شدیدا پیشنهاد میکنم که این مقاله را حتما بخونید

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد - آزادکارشو

مشاوره رایگان

برای تماس، فرم را تکمیل کنید.

تماس با کارشناس

۰۲۱-۹۱۰۳۱۷۸۶

ثبت نام رایگان در رویداد فریلنسینگ