وبلاگ

آزادکاری توسعه فردی

5 تکنیک‌ کاربردی برای مدیریت زمان فریلنسرها

مدیریت زمان فریلنسرها - آزادکارشو

5 تکنیک‌ کاربردی برای مدیریت زمان فریلنسرها

فریلنسرها بهتر است از تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان استفاده کرده تا به شکل استاندارد بتوانند زمان خود را مدیریت کنند. این تکنیک‌ها تأثیر بسزایی در بهبود زمانشان داشته‌ و در سراسر جهان مورد استفاده و بررسی قرار گرفته‌اند. در ادامه به 5 تکنیک کاربردی برای مدیریت زمان می‌پردازیم!💪😊

قبل از اینکه تکنیک های مدیریت زمان را مطالعه کنید پیشنهاد میکنیم  مقاله”چرا مدیریت زمان اهمیت دارد؟ – ۱۰ نکته مهم در مدیریت زمان“را مطاله نمایید.

1) تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو یک روش مدیریت زمان است که توسط فرانچسکو سیریلو ابداع شد. تکنیک پومودورو یک روش مؤثر برای مدیریت زمان فریلنسرها می‌باشد. برای استفاده از این تکنیک، ابتدا وظایف روزانه را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کرده، سپس هر بخش را در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌دهیم. بعد از اتمام زمان مقرر، استراحتی کوتاه حدوداً ۳ تا ۵ دقیقه داریم و سپس به بخش بعدی می‌رویم و این روند را تا چهار بار تکرار می‌کنیم. سپس می‌توانیم استراحت طولانی‌تری داشته باشیم.

این تکنیک به دلیل بهبود هدف‌گذاری و پایبندی به برنامه‌ها، به خصوص برای فریلنسرهایی که کارهای فکری و خلاقانه انجام می‌دهند، مناسب است. با استفاده از استراحت‌های کوتاه، می‌توانند ذهن خود را بازیابی کرده و با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهند. همچنین، افرادی که در حین کار احساس خستگی می‌کنند می‌توانند با استفاده از این تکنیک و استراحت‌های منظم، این حس را کاهش دهند. 🕒💪😌

تکست نوشتن در مدیریت زمان

2) تکنیک ماتریس آیزنهاور

تکنیک ماتریس آیزنهاور نیز یک روش مؤثر برای مدیریت زمان فریلنسرها است. برای استفاده از این تکنیک، وظایف را به چهار بخش تقسیم می‌کنیم، شامل کارهای ضروری و غیرضروری و کارهای فوری و غیرفوری. کارهای ضروری و فوری در قسمت بالای جدول قرار می‌گیرند و در اولویت هستند، در حالی که کارهای غیرضروری و غیرفوری در قسمت پایین جدول می‌باشند و ممکن است حذف یا به افراد دیگر واگذار و یا اینکه به آینده موکول شوند. این تکنیک علاوه بر مدیریت زمان فریلنسرها، برای مدیران و رهبرانی که کسب و کارهای خود را دارند نیز کارآمد است. با استفاده از اولویت‌بندی مناسب، می‌توانند تیم خود را به صورت هدفمند و کارآمد هدایت کنند. 📊⏰🕒✅

3) تکنیک قانون پارکینسون

قانون پارکینسون می‌تواند در مدیریت زمان فریلنسرها مؤثر باشد. طبق این قانون، زمانی که برای انجام یک کار در نظر می‌گیریم، معمولاً تمایل داریم تا زمان کامل موجود را صرف آن کار کنیم.

با این تفسیر، وقتی مدت زمان زیادی برای انجام یک کار در نظر می‌گیریم، به طور ناخودآگاه خود را برای پرکردن آن زمان آماده می‌کنیم و کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که زمان مورد نظر را پر کند.

روش‌هایی برای اجرای این قانون و کمک به مدیریت زمان فریلنسرها وجود دارد. به عنوان مثال، زمانی که برای انجام یک کار برنامه‌ریزی می‌کنید و زمان مشخصی را برای اتمام آن در نظر می‌گیرید، سعی کنید در حین انجام آن کار به گونه‌ای عمل کنید که زمان صرف شده به نصف زمان مقرر برسد.

یک روش دیگر این است که محدودیت زمان را برای خود تعیین کنید و به آن پایبند باشید. به عنوان مثال، بدون اینکه لپ‌تاپ خود را به شارژر وصل کنید، کار کنید و به خود قول دهید که قبل از خاموش شدن سیستم باید کارتان به پایان رسیده باشد.

توجه و اجرای قانون پارکینسون برای افرادی که کارها را به تعویق می‌اندازند، به خوبی کارایی دارد. زمانی که معتقد هستیم برای انجام یک کار نیاز به زمان طولانی داریم، تمایل داریم از انجام آن کار عقب بیفتیم و آن را به آینده موکول کنیم. در این شرایط، اگر میزان زمان را کاهش دهیم، احتمالاً راحتتر به سمت انجام آن کار یا وظیفه پیش خواهیم رفت و عملکردمان بهبود می‌یابد.

قانون پارکینسون نه تنها برای مدیریت زمان فریلنسرها، بلکه برای تمامی افراد می‌تواند مفید و تأثیرگذار باشد. 🕒⏳💡✅

تقسیم بندی کارها

4) تکنیک برنامه‌ریزی سریع (RPM)

روش برنامه‌ریزی سریع (RPM) توسط تونی رابینز ایجاد شد و می‌توان از آن برای مدیریت زمان فریلنسرها استفاده کرد.

RPM مخفف Rapid Planning Method است. این روش به ما کمک می‌کند تا مغزمان را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کنیم. برای استفاده از این روش، وظایف را نوشته و آن‌ها را بر حسب دسته‌بندی‌های مختلف مثل شخصی، کاری، تحصیلی و غیره تقسیم بندی می‌کنیم.

سپس سه ستون به نام‌های وظایف، نتیجه‌ی مورد انتظار و اهداف بر روی صفحه‌ای جدید ایجاد و سپس اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف را لیست می‌کنیم. این روش برای افرادی که دارای اهداف بلندمدت هستند و قصد دارند به نتیجه‌ی بزرگی برسند، مناسب است و برای همه افراد قابل استفاده می‌باشد.😊📅📝🚀

حتما بخوانید: ۱۵ دقیقه سرنوشت ساز

 

5) تکنیک قورباغه رو قورت بده

تکنیک قورباغه رو قورت بده به ما می‌گوید که کارها و تسک‌های سخت را در ابتدای روز انجام داده و سپس به سایر وظایف آسانتر برویم. برای استفاده از این تکنیک، یک هدف اصلی برای کار یا زندگی‌تان را مشخص کنید، آن را بر روی کاغذ بنویسید و ددلاین مشخصی برای آن تعیین کنید. سپس فهرستی از کارهایی که برای دستیابی به آن هدف لازم است تهیه کنید و آن‌ها را براساس اولویت اول پراهمیت تا آخر کم‌اهمیت مرتب کنید. سپس با انجام تسک‌های مهم و سخت کار را شروع و این مرحله را هر روز تکرار کنید.

این تکنیک علاوه بر نفوذ در مدیریت زمان فریلنسرها، برای همه افراد مفید واقع می‌شود. برای مثال، برای افرادی که در حال آمادگی برای آزمون‌های ورودی هستند و برای رسیدن به هدفشان نیازمند مطالعه کتب و منابع مختلف هستند، می‌توانند با این تکنیک ابتدا مطالعه دروسی که برایشان جذاب نیستند یا سخت هستند را شروع کنند و سپس به دروس مورد علاقه خود بپردازند.

به طور کلی، تکنیک قورباغه رو قورت بده در هر زمینه‌ای به هر فردی که به دنبال دستیابی به اهداف است، مفید است. به عنوان مدیریت زمان فریلنسرها نیز می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید و پروژه‌ها و کارهای سخت‌تر و کمتر علاقمندکننده را در ابتدای روز انجام دهید. 🐸📅📝💪

تو میتوانی

نظر (4)

  1. mousavi

    این تکنیک ها واقعا عالی و کاربردی هستن من تکنیک قورباغه رو قورت بده رو امتحان کردن واقعا عالی بود پیشنهاد میکنم اول مقاله قبلی هم که درمود مدیریت زمان بود رو بخونید بعد این مقاله که واقعا عالی بودن ممنون بابت این مقاله های عالیتون

  2. samaneh

    چه تکنیکهای عالی و کاربردی بنظرم نه تنها این تکنیک ها به درد فریلنسرها میخوره بلکه به درد همه مردم برای داشتن یه برنامه ریزی عالی برای زندگیشون هم میخوره

  3. سعید

    کنترل زمان واقعا سخته من خودم به شخصه مدیریت تایمم ضعیفه

  4. آرش

    کیه که واقعا اینارو رعایت کنه اگر کسی رعایت میکرد صدرصد پله های ترقی رو صدتا صدتا بالا میرفت

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد - آزادکارشو

مشاوره رایگان

برای تماس، فرم را تکمیل کنید.

تماس با کارشناس

۰۲۱-۹۱۰۳۱۷۸۶

ثبت نام رایگان در رویداد فریلنسینگ